05 Taman bandar Reykjavik Iceland

05 Taman bandar Reykjavik Iceland Taman Kota Reykjavik, saya bangun pada waktu pagi, dan saya membuka tingkap Pada bulan November pagi, saya melihat: Mawar di kebun saya Teks puisi untuk membuat anda berfikir, Imej, video untuk membuat anda mengembara. selamat datang


Iceland



,,,01,,, Reykjavik Bandar taman


,,,01,,, Reykjavik Bandar taman



Taman bandar Reykjavik


Reykjavik, Iceland adalah bandar dengan ruang hijau per kapita paling banyak di dunia

saya bangun pada waktu pagi

dan saya membuka tingkap

Taman bandar Reykjavik
	Riche		Riche		Riche
Pada bulan November pada waktu pagi

Saya faham:

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

Sebelum yang lain

Dia mekar

Sekarang
Dalam keadaan sejuk beku

Dia layu

Mawar di kebun saya
	Riche		Riche		Riche
Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya

Reykjavik Taman Bandar

Kami bunga ros

Telah menunggu dan matang

Dan dengan metamorfosis

Kelopak kami berbunga dengan baik

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya
	Riche		Riche		Riche
Reykjavik Taman Bandar

Tetapi terkena angin

Dan fros

Selalunya

Selamat menjalani kehidupan

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya

Reykjavik Taman Bandar

Dua tunas yang bersesuaian
	Riche		Riche		Riche
Tunggu masa yang lebih baik

Bertekad dan memberontak

Untuk mempunyai bunga ros yang lebih cantik

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya

Reykjavik Taman Bandar

Sudah tentu, tetapi berhati-hatilah

Dengan ilusi yang indah

Kerana panas sudah terlambat
	Riche		Riche		Riche
DAN inilah kabus

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya

Reykjavik Taman Bandar
	Riche		Riche		Riche
Akhirnya sinar cahaya matahari

Buka kelopak saya, sungguh hairan

Dan panaskan hati anda

Daripada peminat saya

Mawar di kebun saya

Pada bulan November pada waktu pagi

di bandar saya
	Riche		Riche		Riche
Reykjavik Taman Bandar

Reykjavik adalah bandar dengan kebun paling banyak di dunia oleh penduduk

Ruang hijau (m2 per kapita) 410.84. Di antaranya hutan dan kayu: 75.59. Di antaranya taman: 5.27.

Sejak konsep yang lain telah berteori oleh perancang bandar Britain, Ebenezer Howard pada tahun 1898

dalam bukunya To-esok: Jalan damai menuju reformasi sebenar.

Dia berkonsepkan idea bandar taman

cara berfikir tentang bandar yang bertentangan dengan bandar industri

Terima kasih kepada anda pengunjung yang tidak dikenali, Terima kasih kerana melawat, blog saya. Sekiranya tidak apa-apa dengan anda, jangan ragu untuk membagikannya di media sosial untuk memberitahu saya.

टिप्पणियाँ

इस ब्लॉग से लोकप्रिय पोस्ट